|
BSFK www.bsfk.com
|
| Welcome |
|
|
Welcome to BSFK.
You are currently viewing our boards as a guest, which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community, you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content, and access many other special features. Registration is fast, simple, and absolutely free, so please, join our community today! |
| Föregående ämne :: Nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Kevin
Registreringsdatum: 27 januari 2008 Inlägg: 8
|
Postat: tis jan 29, 2008 10:07 pm Rubrik: LAN |
|
|
Jag hoppas att ingen har missat den faktan att jag planerar att ha ett större lan i klubbstugan. Primärt datum var 7:e till 9:e mars, men detta måste förskutas till en helg nåra veckor senare p.g.a konkurans. Planerat antal platser är 50 pers, så hela klubbstugan kommer behövas, och om tillgänglighet finns så kan även några av dom 3 små stugorna komma till pass för funktionärer. som förslag till PR till segelflyg klubben så hade det varigt trevligt med en eventuell flyguppvisning, och Om det finns möjlighet
så skulle man kunna lotta ut en segelflygtur med lärare.
|
|
| Till överst på sidan |
|
 |
AnnaMolin
Registreringsdatum: 29 januari 2008 Inlägg: 6 Ort: Partille
|
Postat: ons jan 30, 2008 9:49 am Rubrik: |
|
|
| säg bara till om ni behöver hjälp med nått
|
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Axelsson Site Admin
Registreringsdatum: 27 januari 2008 Inlägg: 10
|
Postat: ons jan 30, 2008 11:58 am Rubrik: |
|
|
| som sagt Kevin, kom ihåg att kolla upp allt, nätverk, ström, utrymme osv.
|
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Kevin
|
Postat: ons jan 30, 2008 7:36 pm Rubrik: |
|
|
| Axelsson skrev: |
| som sagt Kevin, kom ihåg att kolla upp allt, nätverk, ström, utrymme osv. |
Själv klart. ska kolla nätverket o de med nån kompis från klassen under helgen, sen undrar jag om nån vet hur de ligger till me elen?
|
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Jocke
Registreringsdatum: 28 januari 2008 Inlägg: 6
|
Postat: tor jan 31, 2008 6:52 pm Rubrik: Elen |
|
|
| Jo, den finns i väggen tror jag.
|
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Kevin
|
Postat: tor jan 31, 2008 7:56 pm Rubrik: |
|
|
| jasså? ok, då litar jag väll på dig då, men hur Mycket finns i väggen?
|
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Mattias
Registreringsdatum: 01 februari 2008 Inlägg: 1
|
Postat: fre feb 01, 2008 10:04 am Rubrik: |
|
|
Kevin, kontakta Björn Svensson så får du veta allt som finns att veta om strömen, och förmodligen lite till.....
Det som kan ställa till med problem är dom tre stora ström förbrukarna som vi har på klubben: Stekhällen, bastun och kompressorn. Dessa skall man vara lite försiktig med om man har en massa andra grejor som drar ström, tex en massa datorer.
|
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Kevin
|
Postat: fre feb 01, 2008 12:55 pm Rubrik: |
|
|
| Mattias skrev: |
Kevin, kontakta Björn Svensson så får du veta allt som finns att veta om strömen, och förmodligen lite till.....
Det som kan ställa till med problem är dom tre stora ström förbrukarna som vi har på klubben: Stekhällen, bastun och kompressorn. Dessa skall man vara lite försiktig med om man har en massa andra grejor som drar ström, tex en massa datorer. |
ok, tack
|
|
| Till överst på sidan |
|
 |
denlånge
Registreringsdatum: 20 februari 2008 Inlägg: 2
|
Postat: ons feb 20, 2008 9:53 pm Rubrik: Re: LAN |
|
|
Hmm...
Om vi säger att ni har 50 datorer som drar ca 100watt per styck så blir det 5000watt,
Om I=P/U så blir det alltså 5000/230 = 21,739A
Ni behöver alltså minst 22ampere till era datorer,
Tror dock att en dator med skärm drar mer än 100watt dock så detta är lågt räknat.
Tror inte säkringarna i stugan är på mer än 16ampere så ni kan inte sätta alla datorer på samma uttag iallafall.
MVH/
Stefan
| Kevin skrev: |
Jag hoppas att ingen har missat den faktan att jag planerar att ha ett större lan i klubbstugan. Primärt datum var 7:e till 9:e mars, men detta måste förskutas till en helg nåra veckor senare p.g.a konkurans. Planerat antal platser är 50 pers, så hela klubbstugan kommer behövas, och om tillgänglighet finns så kan även några av dom 3 små stugorna komma till pass för funktionärer. som förslag till PR till segelflyg klubben så hade det varigt trevligt med en eventuell flyguppvisning, och Om det finns möjlighet
så skulle man kunna lotta ut en segelflygtur med lärare. |
|
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Kevin
|
Postat: tor feb 21, 2008 3:28 pm Rubrik: Re: LAN |
|
|
| ok, tack. vi har börjat titta på andra ställen man annars kan ha det på itsället också, så är inte helt säker att vi kommer ha det på klubbstugan, men vem vet
|
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|
|
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet Du kan inte svara på inlägg i det här forumet Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet Du kan inte rösta i det här forumet
|
 Community Chest
|